Pokračování článku 6 věcí, které musí mít váš E-shop / část 1
4. Způsob platby
Nyní, když si návštěvníci vašeho webu vybrali položku, kterou si chtějí koupit, je čas zadat objednávku a pokračovat k platbě. V této fázi se zákazník chce ujistit, že váš web poskytuje důvěryhodné platební prostředí.
K tomuto dopomůže Certikát SSL (Secure Sockets Layer), který je nutností pro všechny webové stránky elektronického obchodování. Používá se k šifrování dat mezi serverem a počítačem nebo smartphonem uživatele, takže platební údaje jsou chráněny před jakýmkoli vnějším rušením.
Pokud je web zabezpečen certikátem SSL, zobrazí se v jeho adrese: HTTPS.
Kromě bezpečných plateb, certikát SSL pomůže také tomu, aby vaše webové stránky byly ve vyhledávači upřednostňovány.
5. UX design
Lidé nebudou komunikovat s vaší domovskou stránkou, nebudou používat vaše vyhledávací pole, klikat na fotografie produktů a nakupovat, pokud design webu není uživatelsky přívětivý. UX design pro e-shop je neuvěřitelně důležitý.
- Zaměřte se na uživatele. Pamatujte na cíle, které mají návštěvníci vašeho webu a přemýšlejte o tom, jak těchto cílů dosáhnout.
- Upřednostněte především funkčnost. Designové trendy (např.: rolování, paralax, ghost button) nemusí vždy dávat smysl. Tyto elementy mohou prodloužit dobu načítání, přehlédnout nebo odvrátit pozornost. Pokud designové prvky poškodí funkčnost, raději je nepoužívejte.
- UX design musí být intuitivní. V jednoduchosti je síla. Když řešení budou moc komplikovaná, návštěvník rychle odejde. A navíc! Bude podrážděný nejen vaším webem, ale také vaší značkou a zůstane špatný dojem.
6. Responzivní design
Ještě před několika lety většina lidí byla přesvědčená, že zákazníci spíše nakupují přes počítač než přes mobil. Nyní je to naopak. Chceme ušetřit čas a nakupování přes mobil, když sedíte v pohodlném křesle, se zdá být lepším řešením než výlet než výlet do obchodního centra. A proto:
- Každý podnikatel, který nepoužívá mobilní verzi svého obchodu, se automaticky zbavuje šance získat mnoho potenciálních zákazníků a následně i šance dosáhnout růstu tržeb.
- Značka ztrácí svou důvěryhodnost a zákazníci ji jednoduše ignorují, protože není přizpůsobena jejich potřebám a převládajícím trendům.
- Stránka, která neodpovídá zařízení, způsobí, že se zákazník cítí ztracen a nemůže dokončit objednávku, protože nerozpozná základní prvky pokladny (např. Nevidí tlačítko přidat do košíku nebo se nesprávně zobrazí formulář). Taková situace není jen ztrátou zákazníka tady a teď, ale pravděpodobně i jeho ztrátou navždy - frustrovaného uživatele to odradí a pravděpodobně se do vašeho obchodu nevrátí.
Trh e-obchodování není jen dočasným trendem. V nadcházejících letech bude více než polovina prodeje prostřednictvím smartphonů. Pro zvýšení prodeje a přizpůsobení se měnící se realitě je proto nutná responzivní verze vašeho obchodu.
Poskytujte kvalitní produkty a služby, učte se cíle svých zákazníků, usnadněte a zpříjemněte si proces dosažení těchto cílů a růst vašeho e-podnikání vás nemine.
Zdroje:
https://www.shoplo.pl/blog/responsywny-sklep-internetowy-rwd/
https://blog.tubikstudio.com/category/ui_ux/
https://blog.tubikstudio.com/web-design-basic-types-of-images-web-content/
Více informací naleznete na našich stránkách o tvorbě e-shopu